rewolwery i samurajskie miecze

dnia

Kilka lat temu podczas zajęć w ramach projektu „Outdoorowy zawrót głowy” spotkałem się z bardzo angażującymi i ciekawymi ćwiczeniami, które podnoszą  energię w grupie, a także są pomocne na pierwszych spotkaniach integracyjnych przy zapamiętywaniu imion.. Po pierwszych próbach można odnieść wrażenie, że będą zabierać zbyt dużo czasu. Jednak, gdy uczniowie wprawią się w ich realizowaniu, wszystko będzie przebiegało sprawnie i z czasem będzie trwało znacznie krócej.

PIF-PAF
Grupa staje w kole. Prowadzący zaczyna – znajduje się w środku koła, a potem dołącza do grupy. Gdy stoi w środku, mówi imię jednego z uczestników, a następnie celuje do niego z dłoni imitującej rewolwer i mówi PIF. Wywołana osoba kuca w celu uniknięcia spotkania z wyimaginowaną kulą, a jej sąsiedzi mają za zadanie jak najszybciej „strzelić” do siebie i krzyknąć/powiedzieć PAF. Osoba, która strzeli  jako druga odpada. Uczestnicy zmniejszają koło, i grają dalej. Wywołany  przez prowadzącego teraz wywołuje kolejnego uczestnika. I tak gramy, aż zostaną nam w grze tylko dwie osoby, które teraz mogą ustalić, kto jest najszybszym rewolwerowcem w klasycznym pojedynku. Dziesięć kroków, obrót i PIF-PAF!

„ADZIA”
Jest to samurajska wersja PIF-PAF z tym, że atak i obrona wyglądają troszkę inaczej. Wszyscy uczestnicy stoją w kole i mają złożone przed sobą ręce, tak aby stykały się wewnętrznymi stronami dłoni – oto nasze samurajskie miecze. Prowadzący zaczyna i mówi imię członka grupy, następnie unosi miecz i atakuje opuszczając go, atakowany broni się unosząc swój miecz, przez co ma teraz odsłonięte boki. Jego sąsiedzi mają za zadanie „zadać cios w bok” udając, że go przecinają. Osoba, która zareaguje jako druga odpada. Uczestnicy zmniejszają koło, i grają dalej. I tak kontynuujemy, aż zostaną nam w grze tylko dwie osoby – dwaj najszybsi samurajowie.

SAMURAJSKIE MIECZE
Uczestnicy znów stoją w kole. Tym razem ich dłonie to miecze. Zadanie polega na tym, że należy uderzyć osobę po lewej stronie w jedną z dłoni, tym samym wytrącając jej miecz. Gdy się to uda, dłoń przeciwnika ląduje za jego plecami. Po ataku trzeba zostać w pozycji w jakiej skończyło się ruch. Można zarówno atakować dłoń lub się do kogoś zbliżyć. Nawet do kogoś, kto jest znaczenie dalej. Należy jednak pamiętać, że uczestnicy muszą wykonywać to zadanie po kolei. – w kolejności w jakiej stali w kole na początku. Kto straci oba miecze ten odpada.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s